FITNESS TRENÉR ŠIK | Balanční cvičení vás zbaví bolestí zad
16636
single,single-post,postid-16636,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Balanční cvičení vás zbaví bolestí zad

Balanční cvičení

Balanční cvičení vás zbaví bolestí zad

Vzpomínáte občas na dětství? Jak jste skákali na jedné noze, dělali holubičku, chodili po kládě. Tehdy to byla velká zábava, přitom jste však procvičovali celé své tělo. Dnes se tomu říká balanční cvičení, které můžeme nazvat i stabilizační, a pokud chcete trénovat opravdu efektivně, občas se bez něj neobejdete. Jeho účelem je zlepšení svalové rovnováhy a síly, výsledkem pak aktivace všech svalů kolem zatěžovaného kloubu, důkladnější spolupráce jednotlivých svalů i celková lepší koordinace pohybu, jakož i zlepšení funkce hlubokého stabilizačního systému. Srozumitelněji – balanční cvičení napomáhá správnému držení těla a pomáhá posilovat střed těla. Tím ulevuje bolesti svalů a kloubů, mírní bolesti zad, na něž ani léky nepomáhaly, a zároveň pomáhá s formováním postavy a hubnutím. Při balančním cvičení zapojujete doslova celé tělo, protože procvičíte svalová vlákna, která jinak používáte pouze minimálně. Pravidelné cvičení na balanční podložce vede k výraznému zlepšení koordinace pohybu. Navíc je to velmi jednoduché. Aby bylo cvičení efektivní, musíte si pouze hlídat správné držení těla!

Výhody takového tréninku jsou nezměrné – získáte perfektní stabilitu, zdokonalíte svou celkovou tělesnou výkonnost. To vás lépe připraví na zvládání nečekaných situací při sportu, ale i v běžném životě. Trénovaný člověk snáze předchází pádům a různým úrazům. Další výhodou je, že cvičit můžete téměř kdekoliv, kolikrát ani nemusíte do fitka. Cvičí se totiž na balančních podložkách, které si můžete pořídit domů. Balancovat a tedy i posilovat můžete dokonce i v práci. Existuje totiž balanční polštář, který si umístíte na židli a který pomáhá se správným držením těla při práci na počítači. Trápí-li vás bolesti zad, rozhodně jej doporučujeme vyzkoušet. Asi nejznámějším typem cvičení je bosu. Jde o cvičení na podložce, která shora vypadá jako fitball, zespoda je placatá. Právě tento jedinečný tvar umožňuje celou škálu cvičení, které zvládne opravdu každý. Bosu může mít i táhla sloužící posilování a protahování svalů horních a dolních končetin. Obtížnost cvičení na podložce lze jednoduše regulovat upuštěním tlaku.

Balancovat můžete i na dalších pomůckách, jako je fitball, overball, různé druhy válců a podložek. Novinkou pak je kamagon – pevný balon naplněný vodou. Všechny typy balančních pomůcek využíváme při tréninku ve Fitness Šik, přijďte si je vyzkoušet.

VSTUPNÍ DIAGNOSTIKA POHYBOVÉHO APARÁTU ZCELA ZDARMA!