FITNESS TRENÉR ŠIK | Jak staří ve skutečnosti jste?
16759
single,single-post,postid-16759,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Jak staří ve skutečnosti jste?

Metabolický věk může být vyšší než ten skutečný.

Jak staří ve skutečnosti jste?

Věk napsaný v občanském průkazu vůbec nemusí odpovídat tomu, jak staré je vaše tělo. Pokud jste neustále ve stresu, neumíte odpočívat a jíte nezdravě, možná se vaše tělo cítí o 20 let straší a vy o tom ani nevíte.

 

Říká se tomu metabolický věk a jde o souhrnné označení pro celkovou tělesnou kondici, laicky řečeno skutečné stáří organismu a míru jeho opotřebování. Počítá se z množství svalů, vody a tuku v těle a je výsledkem porovnání bazálního metabolismu s průměrnou metabolickou rychlostí lidí stejného stáří. Čím nižší je v porovnání se skutečným věkem, tím je člověk v lepší kondici.

 

Metabolický věk je ovlivněn mnoha faktory. Nejdůležitější je samozřejmě věk, pohlaví a množství svalů. Na stáří organismu se projevuje míra stresu, prodělané nemoci, schopnost odpočívat, strava…

 

Omládněte, budete se cítit lépe
Pokud vás pořád něco bolí, píchá, nebo se cítíte neustále unaveni, je čas přehnané stárnutí organismu zastavit. Tělo může být až o 15 let mladší, než je váš skutečný věk. Tak vysoký rozdíl je tedy spíše výjimečný, omládnout o několik let však můžete poměrně snadno.

 

Z gauče to ale nepůjde. Je třeba zlepšit svůj životní styl, snížit tukové zásoby a zvýšit poměr svalů v těle a také začít se zdravě stravovat. Jde o dlouhodobý proces, bude pár týdnů trvat, než uvidíte první výsledky. Snížení metabolického věku jde ruku v ruce s hubnutím, nadváha totiž tělu nesvědčí. Aby ale změna životního stylu byla úspěšná, je třeba na to jít komplexně.

Jídelníček a pohyb
Začněte okamžitou změnou jídelníčku. Základ zvládnete sami, když vyřadíte všechna průmyslově připravená a fastfoodová jídla a naopak zařadíte více ovoce a zeleniny. Pokud tato jednoduchá změna jídelníčku nepomůže, můžete se obrátit na odborníka a nechat si vypracovat jídelníček na míru.

 

Také okamžitě zařaďte pravidelný pohyb, který by měl být alespoň třicet 30 denně. Nemusíte se hned věnovat vrcholovému sportu, bohatě stačí procházka v rychlejším tempu, které vás donutí se zadýchat. Nic nezkazíte, když vyzkoušíte trénink pod vedením trenéra ve fitness Šik, ty vás do formy dostanou určitě 🙂

 

A nezapomínejte ani na relaxaci. Je jedno, zda vám dělá dobře hrnek čaje a kniha, nebo profesionální masáž. Každý si zaslouží chvilku pořádného odpočinku.

VSTUPNÍ DIAGNOSTIKA POHYBOVÉHO APARÁTU ZCELA ZDARMA!