FITNESS TRENÉR ŠIK | S hubnutím pomohou i proteinové nápoje
16626
single,single-post,postid-16626,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

S hubnutím pomohou i proteinové nápoje

proteinový nápoj po cvičení

S hubnutím pomohou i proteinové nápoje

Na cestě za krásnou postavou je cvičení jen půlka úspěchu. Stejně důležitá je kvalitní a dobře načasovaná strava. V každém jídle by se měl objevit určitý poměr bílkovin, sacharidů i tuků, a to bez ohledu na to, zda jídlo následuje po cvičení, nebo ne. Po tréninku však jsou důležité zejména sacharidy a bílkoviny, které napomáhají prodlouženému spalování tuků a budování svalů.

Svačinku byste měli sníst do hodiny po tréninku.  Tomuto období se říká anabolická hodinka – tělo je v tuto chvíli schopno využít přijaté živiny o 80 – 125 % efektivněji. Přitom však je dobré pár minut po cvičení počkat, protože žaludek se opět musí prokrvit, aby mohl dobře trávit a aby se vám neudělalo těžko. Po rychlé, aerobní aktivitě se nejlépe hodí libové bílé maso se zeleninou – vůbec není potřeba přidávat nějakou přílohu. Po silovém tréninku se pak hodí jídla, která žaludek tráví výrazně rychleji.

Sportovec potřebuje denně 1,5 až 2 rmybílkovin (dle sportovního zaměření) na kilogram hmotnosti. Na rozdíl od sacharidů si tělo nedokáže vytvořit zásobárnu bílkovin, a tak je třeba je po cvičení organismu opět dodat, aby svaly mohly růst.

A co když se vám nechce jíst? Třeba proto, že jste po tréninku opravdu unavení a bez energie? Skvělým řešením jsou proteinové koktejly, které obsahují rychle využitelné bílkoviny a které nezatíží trávicí systém. Proteinový koktejl vám dnes připraví v téměř každém fitku, ale než si na něm pochutnáte, měli byste si být jisti jeho složením. Tento prášek, který se rozmíchává ve vodě, totiž můž obsahovat různý poměr bílkovin a sacharidů. Levnější přípravky mají více sacharidů a hubnutí, spalování tuků a růstu svalové hmoty příliš nepomáhají. Aby měl nápoj účinky, které po něm chcete, měl by obsahovat 70 až 90 procent bílkovin. Na výběr pak máte proteiny rostlinného ( např. hrachový nebo konopný), i živočišného (syrovátkový) původu.

Po cvičení se naopak vyhněte sladkým nápojům a rádoby zdravým müsli tyčinkám, které obsahují zbytečně hodně cukru. Doplnit sacharidy totiž potřebujete až v případě několikahodinové fyzické zátěže a na doplnění tekutin v pohodě stačí voda.

VSTUPNÍ DIAGNOSTIKA POHYBOVÉHO APARÁTU ZCELA ZDARMA!