FITNESS TRENÉR ŠIK | V horkých dnech nezapomínejte na pití
fitness šik, fitness v Uhříněvsi, kam v Uhřínevsi, cvičení v Uhříněvsi, zdravě hubnout, Hana Škarabela, osobní trenér, kruhový trénink, kineziotaping, diagnostika pohybového aparátu, redukční trénink, pitný režim, cvičení v létě, pití při cvičení
16585
single,single-post,postid-16585,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

V horkých dnech nezapomínejte na pití

V létě nezapomínejte na pití.

V horkých dnech nezapomínejte na pití

Teploty venku už několikrát překročily tropickou třicítku a s nadcházejícím létem bude určitě ještě tepleji. Ani během prázdninových dní bychom neměli zapomínat na cvičení, protože tak dlouhá pauza může nechat ošklivé stopy na vypracovaných postavách. S počasím venku je však třeba upravit tréninkový program, čím tepleji je, tím víc na sebe musíte být, dámy, opatrné.

Fyzická námaha totiž během letních dnů představuje větší námahu pro srdce a plíce, neboť se zvyšuje naše tělesná teplota. Pokud si nedáme pozor, může selhat „přirozený ochlazovací systém“ organismu a ten zkolabuje. Důsledkem jsou bolesti hlavy, vyčerpání a úžeh, v nejhorším případě pak kolaps. Při cvičení venku si tedy dejte pozor na slunce, nejlepší je cvičit ráno a večer, kdy není takové teplo. Před cvičením se vyhýbejte těžkým a tučným jídlům, které zbytečně organismus zatěžují, a volte vhodné oblečení, v němž bude moci tělo dýchat.

„V teplých měsících vyměňte své běžné cvičení za aerobní aktivity spojené s vodou, vhodné je například plavání nebo třeba aqua aerobik, při nichž se ochladíte. Anebo zamiřte do blízkého fitka, i když to běžně neděláte. V klimatizovaných místnostech vám přehřátí organismu nehrozí,“ radí trenérka Hana Škarabela. Podle ní si hlavně musíte dávat pozor na pitný režim, který napomáhá udržovat tělo hydratované. A jak na to?

Napijte se před cvičením, ale ne mnoho, aby se vám nedělalo nevolno. „Během cvičení pijte vždy jen po několika doušcích, ale pravidelně – zhruba po deseti minutách. Teprve po cvičení se napijte tolik, kolik skutečně potřebujete. Takhle můžete vypít až 1,5 litru,“ vysvětluje Škarabela. Správný pitný režim šetří srdce a cévní systém, svaly lépe reagují, snadněji se spalují tuky. Pravidelnost je při hydrataci důležitá, když se dostaví pocit žízně, jde většinou o signál nedostatku. Žízeň signalizuje, že organismus je dehydratovaný a tělo volá o pomoc.

Nejvhodnějším nápojem je samozřejmě voda, zejména pokud se snažíte hubnout. Při nabírání svalové hmoty si můžete dopřát i sladký nápoj, ale jen s mírou. Příliš sladké nápoje totiž nezaženou žízeň ani nedoplní potřebnou tekutinu. Není vhodné pít ani energetické nápoje, ani kávu, ani mléko. Sportovci, kteří podávají velký výkon, mohou sáhnout po iontových nápojích. Ty se liší obsahem cukrů, minerálů a vitamínů a pro každý typ aktivity se hodí jiný nápoj. V dobře vybavených fitness centrech mají bar, kde vám nápoj na požádání připraví, nebo proberte typ iontového nápoje se svým trenérem!

VSTUPNÍ DIAGNOSTIKA POHYBOVÉHO APARÁTU ZCELA ZDARMA!